Lilypie First Birthday tickers

Lilypie First Birthday tickers

29 Ocak 2014 Çarşamba

Doğumgünümüzü kutladık

Efe'me;
İyi ki doğdun anneciğim.iyi ki bizi seçtin gelmek için... Sağlıklı, mutlu, sevgi dolu, uzun bir ömrün olsun... Hep iyi insanlar çıksın karşına... 
Tüm iyi dileklerim, tüm dualarım seninle, sen hayatıma girdiğinden beri herşey seninle...
Seni çok çok çoooooooooooooooookkkk ve anlatılmaz hislerle seviyorum....Nice yıllara...

Doğumgününü 3 ayrı gün kutlamak zorunda kaldık bu fotoğraflar ilk günden ailemiz ve komşularımız geldi parkta tanıştığımiz arkadaşları da Efe ile aynı yaştalar ve bizde çok iyi anlaştıkLeyla ve Selmin,Ela ve Neslihan,Emir ve Aylin,Nefes ve Deniz bizi yalnız bırakmadı henüz birlikte oynamayı bilmeseler ve oyuncaklarını paylaşamasalar da ilerde iyi arkadaş olacaklarını umuyoruz  :) doğumgünü için konsept belirlemeyi bu sene çok fazla düşünmedim ve renkli birşeyler çıktı ortaya..Seneye evde değil de dışarda kutlarız sanırım bu şekilde bir hayli yorucu oluyor..ama her türlü yorgunluğa değiyor tabi ki...Onun yüzündeki bir gülümseme yetiyor herşeyi unutturmaya...









20 Ocak 2014 Pazartesi

Yeni fotoğraflar






























2 yaş sendromu

Oglum hadi dışarı çıkacağız 
Efe- cikmicamm
-hadi lütfen pantolonu giyer mısın 
-giymicem
Ben- markete gidiyoruz 
Efe- Markete gidemiyooz 
Dışarı çıkılır markete gidilir alışveriş binbir zorlukla aman evladım onu bırak bunu elleme kaçma benden nidalarıyla bitirilir
Ben -Hadi eve gidiyoruz Efe'cim
Efe- Ben burda kalicam!!!

Bu nedir tabi ki 2 yaş sendromu
Inat,inat,inat donemi basladi...

Genelde 18 ayda civarı başlayan inatlaşmalar bize 2 yaşına 1 ay kala iyice tavan yaptı.
Bu dönem nasıl bir dönem bakalım;

İnat döneminin ilk basamağında çocuklar bir yandan anne babadan kopma, ayrılma korkusu yaşarlarken diğer yandan da yeni şeyler keşfetmek, denemek isteğiyle sürekli bir çelişki içerisindedirler.

18. aya kadar anne babasının dediklerini yapan, söylenileni kabul eden çocuk artık kendisinin bir birey olduğunun farkına varır ve bunu da kendisine ve çevresine kanıtlamaya çalışır. O zamana dek her işi anne baba tarafından yapılan çocuk artık her şeyi kendi başına yapabileceğini anlamış ve bu nedenle de hem kendi sınırlarını hem de becerilerini denemek amacıyla anne babaya karşı çıkmaya başlamıştır.

Bu yaşta çocuğun dil gelişimi hızlanmaya başlamıştır; ancak tam olarak düşünce ve duygularını ifade etmeye yetmez. Algılaması oldukça ilerlemiş, olaylar arasındaki bağlantıları kurmaya başlamıştır. Sınırların ve haklarının nereye kadar uzandığını anlamaya çalışırken, sık sık ondan beklenilen davranışın aksini yapmaya çalışır. Özellikle bu dönemde sınırları öğrenemeyen çocuk ileride kuralları kabul etmekte, başkalarının hakkına saygı göstermeyi öğrenmekte ve davranışlarının bir sonucu olduğunu anlamakta zorlanır.

İnat döneminin ikinci basamağında ise çocuklar "İstemek" ile "Başarabilmek" arasında bir gel git yaşarlar. Çocuk rahat hareket edebilmeye, düşüncelerini ifade etmeye başlamıştır; ancak her istediğini de gerçekleştiremediğinin de farkına varır. Her isteğinin gerçekleşemeyeceği gerçeği çocuğun çoğu zaman öfke nöbetleri yaşamasına, agresif tepkiler vermesine yol açar. Bu dönemde çocuğun edineceği tecrübeler gelecekte tüm hayatı boyunca ona gerekli olan tecrübelerdir. Çocuk her istediğinin istediği an olamayacağını öğrendiği bu dönemde yine sınırları zorlamaya çalışır. Çocuğun ileriki yaşlarda davranış bozukluğu gösterip göstermemesi anne babanın bu dönemde tutarlı davranıp davranmamasıyla yakından alakalıdır.

Hem anne baba hem de çocuk için çok zor bir dönem olan inat dönemi çocuğun gelişimi için attığı büyük bir adımdır. Tüm bu tecrübeler ileride toplum içinde birlikte yaşam, sosyal gelişim için gereklidir. Çocuk inat döneminde edindiği tecrübeler ve anne babanın doğru tepkileri sayesinde isteklerini yönetmeyi öğrenecektir.

İnat döneminde yapılması gerekenler

İnat döneminde yapılması gereken en önemli şey anne babanın olaylar karşısında sakin kalabilmesidir. Agresif, öfkeli, sinirli çocuk anne ya da babasının kontrollü davranışları karşısında kendisini güvende hisseder. Ne yapacağını şaşırmış, telaşlı, sinirli olunduğunda çocuk daha çok telaşlanacak, daha çok sinirli davranışlar gösterecektir. Her gergin ortamda olduğu gibi iki taraftan birisinin sakin olması, kontrolü kaybetmemesi çok önemlidir. 
Çocuğu gözlemlemek çok önemlidir. Çocuk hangi durumlarda nasıl tepkiler veriyor, hangi durumlarda öfkeleniyor, hangi durumlarda çelişki yaşıyor anne babanın gözlemleri sonucunda bilmesi gereken önemli noktalardır. 
İnat döneminin çocuğun bireyselleşmesi, gelişimi için çok önemli olduğu unutulmamalıdır. 
Anne baba, çocuğu bu dönemde kendi başına yapabilecekleri konusunda desteklemeli, kendi işini kendisi yapabilecek, kendine güvenen birey olarak yetişmesi için imkan vermelidir. Çocuk bu dönemde, kendi başına yemek yemek isteyecek, kendi kıyafeti kendisi seçip kendi başına giyinmek isteyecektir. Aileler bu davranışların alışkanlık olabilmesi ve kendi ayakları üstünde duran bir birey olarak yetişmesi için çocuğa "Sana güveniyorum, başarabilirsin" hissi vermelidir. 
Çocuğun meraklı olduğu bu dönemde soru sorma isteği köreltilmemeli, bıkmadan yorulmadan çocuğa cevap verilmelidir. 
Aile içinde kesin çizgilerle belirlenmiş ve herkesin uyduğu kuralların olması ve bu kurallar doğrultusunda çocuğun istenilmeyen davranışlarına hem anne hem de babanın aynı tepkileri vermesi çok önemlidir. 
Çocukla pozitif bir iletişim kurulmalıdır. Sürekli "Hayır", "Yapma" demek yerine çocuktan ne istenildiği pozitif bir dille ifade edilmelidir. 
Çocuğa yasaklar getirmek yerine seçenekler sunulmalıdır. "Tükenmez kalemle masayı çizme!" diye bağırmak yerine "Boya kalemlerini ve defterini vereyim oraya boya masamız kirlenmesin." denmelidir . Ya da evin içinde zıplaması istenmiyorsa çocuk dışarıya çıkarılmalı ve hareket ihtiyacını karşılayabilmesi ve içindeki enerjiyi atabilmesi için imkan verilmelidir. 
Çocuk bir öfke nöbetine girecekken çocuğun dikkatini başka bir yöne çekip, ilgileneceği bir alanda ona seçenek verilmelidir. 
Çocukla inatlaşılmamalıdır. 
Olabildiğince az ama gerekli olduğu kadar da çok kural olmalıdır. Yasaklar çocuğun daha çok agresif ve hırçın olmasına neden olur. Yasaklar yerine kuralların nedenini ve ne işe yaradığı açıklanmalıdır. Çocuk yerine getirilmeyecek bir istekte bulunuyorsa, isteğinin neden gerçekleşemeyeceğini açık ifadelerle açıklanmalıdır. 
Empati kurulmalıdır. Çocuğun isteği yerine getirilmediğinde anne baba onu anladığını, onunla birlikte üzüldüğünü; ama önceden açıklanan nedenlerden dolayı o isteğinin gerçekleşemeyeceği söylemelidir. 
Çocuk öfke nöbetindeyken sakin ve tutarlı kalmak çok önemlidir. Çocuk sakinleşmek için anne babasının yakınlığına ihtiyaç duyuyorsa bu imkan verilmelidir. Sakinleşmek için ya da sakinleştikten sonra anne babasının kucağına gelmek isteyen çocuğa yaptıklarından dolayı suçluluk duygusu verilmemelidir. Konu ile ilgili çocukla tekrar konuşulmalı, neden bu şekilde davranmak zorunda olduğunu anne baba açıklamalıdır. Eğer anne baba gereğinden daha fazla sert tepki verdiyse çocuktan özür dilenmelidir. Çocuğun bu tür sinir krizlerinden sonra sevildiğini hissetmeye daha çok ihtiyacı vardır. 
Her şeyden önemlisi anne baba çocuğa iyi bir model olmak zorunda olduğunu unutmamalıdır. Çocuklar anne babalarının davranışlarını, olaylara karşı verdikleri tepkileri örnek alırlar.